Siralmas PISA-eredmények
- Részletek
- Megjelent: 2014. március 18. kedd, 23:07
Lassan már nem csodálkozunk azon, hogy a magyar diákok rendszeresen rosszul teljesítenek a PISA-teszteken. A 2012-es eredmények azonban nemcsak azt mutatták, hogy a szövegértés terén, és általában a humán területeken katasztrofális a helyzet (diákjaink 20%-a funkcionális analfabéta), hanem az is kiderült, hogy a tanulók 1/3-a a legegyszerűbb matematikai műveleteket sem tudja elvégezni. Ezúttal tehát már a természettudományos képzés hatékonysága is kiábrándítónak bizonyult.
Az MTA PISA-konferenciáján többen elmondták, hogy növelni kell az oktatás hatékonyságát, integráló szemléletű oktatásra van szükség, javítani kell a pedagógusképzés minőségét. A megfogalmazott célokkal nincs baj; a gond az, hogy évek óta elmondják ugyanezt, és nem történik semmi. Keserű iróniával annyit tehetnénk hozzá, hogy a Szkeptikus Társaságnak ez jó hír, mert egyre több, és egyre butább embert kell majd felvilágosítanunk az áltudományok veszélyeiről...
A cikk itt található: A fejlődő országok szintjéhez közelítünk a PISA-teszteken